Extrémní padání vlasů

  • Dotaz od: Patricie K.
  • Publikováno: 22.6.2009
  • uLékaře.cz

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, který se týká extrémního vypadávání vlasů v těhotenství. Nyní jsem ve 21. týdnu těhotenství a již od asi 2.měsíce těhotenství tyto potíže začaly. Zprvu jen o něco více než obvykle, nyní je to asi kolem 200 vlasů denně, po umytí vlasů asi 4krát víc. Mám obavy, že přijdu o vlasy úplně...Nevím si rady, co dělat. Má význam používání speciálních šamponů, či dávat léčivé zábaly? Od začátku těhotenství užívám potravní doplněk pro těhotné GS Mamavit s kompletním zastoupením vitamínů a minerálů, tak se mi zdá nepravděpodobné, že by to mohlo být nedostatkem některého z nich...Před začátkem těhotenství, jsem podstoupila hormonální léčbu. Od 3.-6.týdne těhotenství jsem musela z důvodu zdravotních komplikací chodit na injekce kortikoidů-Solu-Medrol 40mg/den. Od začátku bylo těhotenství hormonálně podporované-Utrogestan ( progesteron ) a od 9. těhotenského týdne byly dávky ještě znásobeny z důvodu hrozícího potratu...pak pobyt v nemocnici a nevyslovitelná psychická zátěž z toho všeho vyplívající... Někdy mám pocit, že mě vlasy na hlavě i bolí...Prosím poraďte, co dělat? Co mohu čekat do dalších dnů? Má význam některá léčebná kosmetika nebo "babské" rady? Mnohokrát Vám děkuji za odpověď. S pozdravem. Patricie K.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Patricie, bohužel, v těhotenství se kvalita vlasů dost zhoršuje - někdo to pozná jen na horším lesku, někomu začnou výrazně padat. Jde o změny způsobené hormony, ale dost možná se na Vašem problému podepsala i psychická zátěž. Po porodu se problémy jistě spraví. Zatím bych doporučila nějaký chytrý účes, kde nebude úbytek vlasů tak vidět. Vitamíny a minerály Vám nechybí a ostatní není dobré užívat vzhledem k miminku.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: