Hepatitida c a těhotenství

Rada bych se zeptala jaka jsou rizika otěhotnění během léčby hepatitidy c. Partner se leci 4 měsíc interferonem a ribavirinem. Bohužel jsem zjistila ze jsem v 5. Týdnu těhotenství. Dochazi k poškození plodu vzdy? Mela bych podstoupit UPT nebo je možnost ze by miminko mohlo byt pořádku. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Kamilo, při léčbě a následně 6 měsíců po léčbě interferonem a ribavirinem by partnerka léčeného partnera neměla otěhotnět, o čemž vás jistě ošetřující lékař uvědomil. Léky se vylučují do spermatu a mohou způsobit poškození plodu. Jaké je riziko poškození vám ale nikdo s jistotou nedokáže říci. Záleží jen na vás, jestli možnost rizika poškození plodu přijmete nebo ne. Nicméně vzhledem k tomu, že jste otěhotněla zhruba 3 měsíce po ukončení léčby partnera, osobně si myslím, že riziko poškození je relativně malé.

MUDr. Jana Moravcová
MUDr. Jana Moravcová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika infekčních, parazitárních a tropických nemocí v nemocnici Na Bulovce

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: