Herpangína

Dobrý den, syn 3,5 roku měl poslední týden v srpnu herpanginu. Nemoc nám sdělil doktor v Chorvatsku. Asi týden po nemoci se mu začali loupat prsty na nohách i rucickach, během několika dní i dlaně a chodidla. Nyní je asi 4tydny po nemoci a již se kůže neloupe. Zaxaly se mu ale odlupovat nehty. Pod nehtem, co se odlupuje, je vždy už nový. Může to být ještě k té herpangine?

Odpověď odborníka:

Domnívám se, že se bude jednat spíše o virové onemocnění s trochu zvláštním názvem syndrom ruka-noha-ústa, které je také virovým onemocněním a odlučování nehtů je jednou z možných komplikací, která se dostavuje většinou až za několik týdnů po skončení onemocnění.

MUDr. Jana Moravcová
MUDr. Jana Moravcová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika infekčních, parazitárních a tropických nemocí v nemocnici Na Bulovce

Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: