Hnisavá kožní afekce

Dobrý den, na bradě se mi po několikaté udělaly zarudlé "boláky", které musím neustále vymačkávat (protože jsou žluté, nebo jak to napsat, vypadá to jako akné, několikrát to bylo vyléčeno přípravkem Aknemycin 2000, ale nová kožní lékářka to označila jako "vousatku" a předepsala Collyrium acidi boricum, nikde nemohu najít, co to "vousatka" je??? Můžete prosím napsat, jak se tomu odborně říká, případně co to je? Díky.

Odpověď odborníka:

choroba s názvem vousatka neexistuje, je to "soukromé" označení vaší paní doktorky. U vás jde zřejmě a folikulitidu - zánět vlas. kořínků - objevuje se ve vousaté části obličeje, mohla by to být i rosacea - růžovka - ta ale postihuje zejména střed obličeje - nos a přilehlé části tváří, čelo. Obojí se léčí lokálními antibiotiky, při velkém postižení i tabletami. lékařka vám předepsala borovou vodu, která jen vysušuje, nic jiného. Pokud máte k léčbě pochybnosti, kontaktujte jiného dermatologa.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: