Hořkost (velmi nepříjemny pocit na jazyku)

Již zhruba rok mám problém s velmi nepříjemným pocitem na jazyku (hořkost/kyselost). Mám po vyšetření žaludku a léčím se na reflux a z toho důvodu beru helicid a kinito. Nicméně s jazykem jsem byl na několika vyšetřeních u obvodního lékáře, kde mi byl několikrát proveden výtěr z krku(jazyka) a vše bylo v pořádku. Z důvodu, že jsem si myslel, že by se mohlo jednat o nemoc způsobenou Candidou Albicans jsem zkoušel jíst mnohem zdravěji a používat antimyotika s probiotiky a ani to nepomohlo. Jsem velmi hubeny, ve svých 20 letech měřím 175cm a vážím mírně pod 60kg . V příloze zasílám foto s vyznačeným problémovým místem.

Odpověď odborníka:

Patriku, měly by být provedeny také laboratorní testy, na základní biochemické parametry a krevní obraz (některé choroby se mohou projevit na jazyku, např. anémie, infekce apod.) Obtíže s hořkostí, resp. chutí mohou souviset s refluxem, nepíšete zdali jsou Vaše obtíže se žaludkem v pořádku a zda Vám léky stačí. Je nutno užívat Helicid na lačno, aby fungoval na kyselost žaludku a nevracel kyselinku zpět do horní části traktu, resp. až do úst. Hezký den.

MUDr. Nela Šrámková
MUDr. Nela Šrámková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Ordinace praktického lékaře, Praha 8

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x