Hormonální léčba

Dobrý den,je ji 51 let a po celkové operaci (1 vaječník zůstal) beru již 10 let hormony,nyní asi 3 roky estrogel v gelu. Problémy začaly až 2 roky po operaci. Gel stále ubírám, takže teď mi stačí 1 tuba na 3,5 měsíce, zkoušela jsem úplně přestat, ale zatím se to nedá. Beru i letrox 125 na sníženou funkci štítné žlázy. Poslední dva měsíce mám ale dny, kdy mi stoupne tlak na 160/90 a mám hrozný tlak v hlavě, třepe mnou zimnice, cítím tlak v nohou. Volala jsem na endokrinologii, p. doktorka mi řekla,že si mám přidat estrogel a jeden den v týdnu nebrat letrox. Můj gynekolog mi zase řekl, že už mám pomalu přestat brát estrogel, že je to dost dlouho a začít pomalu přecházet na nějako přírodní léčbu. V lékárně mi řeknou, že pokud jsem brala chemické hormony, přírodní mi nepomohou. A tak je tu otázka: co dál doktore? Jezdím totiž denně autem, sportuji, lyžuji a nedovedu si představit, že dostanu na svahu nebo za volantem závrať (což se mi už stalo ) a vůbec všechny ty úžasné příznaky přechodu. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

l0 let je skutečně již dosti dlouhá doba, vyplatilo by se s odstupem zkontrolovat hladinu hormonů-pochopitelně když nebudete brát gel když jeden vaječník zůstal a podle výsledku zvolit další postup

MUDr. Jan Sládeček
MUDr. Jan Sládeček

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Gynekologická ambulance, POLIKLINIKA AGEL Praha Italská

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x