Hubnutí

Dobrý den, poslední dobou si nevím rady se svojí hmotností. Denně cvičím 30minut na stepperu, dalších 30 minut posiluji břišní a hýžďové svaly, vypiji 3l tekutin za den, vyhýbám se sladkým a tučným jídlům, pravidelně snídám,přesto však už měsíc vážím o 4kg více než v létě. Čaje pro štíhlou linii nemají žádný zvláštní účinek. Chtěla bych se Vás tedy zeptat, v čem dělám chybu. Děkuji moc za odpověď a přeji hezký den.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, bohužel nepíšete, jaká je Vaše současná hmotnost. Zda trpíte nadváhou, obezitou či zda je Vaše váha normální a pouze chcete být "ještě štíhlejší". Hned na začátku Vás musím ujistit, že stejně jako nemají účinek čaje pro štíhlou linii, tak nemají účinek ani žádné další volně prodejné přípravky pro štíhlou linii. Pokud je Vaše váha za hranicí obezity, doporučila bych Vám návštěvu specialisty - obezitologa - který by s Vámi probral Vaši situaci a případně by Vám doporučil i některý z léků na lékařský předpis, které se dnes v léčbě obezity využívají. Ke zvýšení hmotnosti mohou přispívat i některé léky (např. hormonální antikoncepce,ale nejen ta) - nezačala jste v poslední době pravidelně užívat nějaký lék? Také hormonální situace se může podepsat na naší váze, zamyslete se, jestli jste v poslední době nezaznamenala i jiné odchylky od svého obvyklého zdravotního stavu. Pokud nic z toho není pravda, bude na vině pravděpodobně Váš jídelníček. Z toho, co píšete, se zdá, že Vaše životospráva je ideální. Bylo by však naprosto přirozené, kdyby na Vás vánoční svátky zanechaly svá kila navíc. Zbavit se jich se Vám nepodaří za týden. Kromě pravidelné snídaně a dostatečného příjmu tekutin se pečlivě zamyslete nad tím, co sníte a kolik toho během dne sníte. Striktně si rozdělte jídlo do pěti denních porcí a mimo tuto dobu nic nejezte. Na svačinu jezte pouze ovoce, ještě lépe zeleninu. Dobré jsou ovesné vločky, ale pozor, jen neslazené. Nejlépe bez jakýchkoli přísad, pouze ovesné vločky s mlékem. Takzvaná "zdravá" jídla jsou mnohdy zrádná a průměrná musli tyčinka obsahuje zhruba stejně tolik kalorií, jako tyčinka čokoládová. Abyste předešla nezvládnutelné chuti na sladké, doporučuji dát si jednou denně (klidně i večer) něco sladkého, avšak jen v malém množství (napříkad dvě kostičky čokolády, ne více). Pokud se Vám podaří na pár týdnů omezit energetický příjem, výsledek se určitě dostaví. A pokud i potom budete pokračovat v pravidelném cvičení a přiměřené zdravé starvě, nehrozí ani nebezpečí, že byste ztracená kila nabrala okamžitě zpět.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
nepřibírala jsem ale nehubla jsem | Od: Maritna T. | 23.1.2009 22:57
Před časem jsem se snažila zbavit posledních pár kil co mi zbyli ještě po těhotenství. Nejedla jsem nic "co by se nemělo", cvičila jsem atd. Občas jsem bývala i dost podrážděná a unavená, myslela jse, že je to kvůli péči o syna.
Až jsme odjeli na dovolenou, kde jsem si řekla, že se nebudu omezovat. Jedla jsem vše co mě napadlo a po návratu jsem zjistila, že mám o kilo a půl méně! Od té doby si dám na co mám chuť a hlavně ve velikosti porcí se neomezuju. Ovšem jíme zdravě, to nám i nejvíc chutná. Můj problém byl asi v nedostatku kalorií a tělo si drželo každé deko. Teď, v době dostatku, si nemusí nic ukládat na horší časy a mám o 2 kg míň než před těhotenstvím :-)
A ještě připomínka k tomu stepperu. Radši cvičit obden nebo i 3 krát týdně ale aspoň hodinu. Tuky se pálí až po cca 40 minutách cvičení, před tím se pálí energie přijatá z jídla, to stačí na udržení váhy, ale na hubnutí je lepší delší doba.
reagovat
 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: