Hypertenze dospívajících

syn 25let astma bronchialae,nebere nyní kortikoidylehké artritické změny kotníku a ramene asi po úrazech,zjištěna hypertenze zvyšující se při sportu.Měl Holtra Doporučena 1/2tbl léku na HPT. Je možné, že mělly kortikoidy vliv na vznik HPT? Má naději, že bude moci ev. lék vysadit nebo jej bude muset mít celoživotně? Je student FTVS,štíhlý menšího vzrůstu cca 170cm.Děkuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den, perorální kortikoidy mohou mít vliv na zvýšení krevního tlaku, léky ke snížení vysokého krevního tlaku se většinou berou celoživotně.

MUDr. Miroslava Frčková
MUDr. Miroslava Frčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Rakovina prostaty: 5 mýtů uvedených na pravou míru
Články: Rakovina prostaty: 5 mýtů uvedených na pravou míru
O existenci své prostaty se...
Revmatismus
Články: Revmatismus
Revmatické nemoci jsou...
Akromegalie postihuje celý svět
Články: Akromegalie postihuje celý svět
Akromegalie je porucha...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Jak vám tluče srdce?
Články: Jak vám tluče srdce?
Rychlost tepu, někdy...
Nachlazené miminko: zmírněte rýmu a usnadněte mu dýchání
Pijte černý čaj, snižuje krevní tlak – a nejen to!
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: