Hypertenze po cestě letadlem

Dobrý večer, ráda bych se zeptala, zda je možné, že se mi po cestě letadlem zvýší krevní tlak?? Minulý rok jsem po cestě letadlem na dovolenou po návratu cca po 2 dnech pociťovala závratě a hučení v uších, naměřila jsem si tlak 190/115. Nebylo to poprvé po letu, již v minulých letech jsem po letu měla tlak zvýšený. Po loňském letu mi bylo opravdu zle, poměrně dlouho se mi tlak nedostal do normálu, cca po 3 měsících. Nyní beru léky (lusopress 1-0-0- a kylotan 80 1-0-0) Rádi bychom s rodinou opět letěli na dovolenou, ale mám z toho strach. Nikdy dřív jsem léky nebrala dlouhodobě, vždy mi bylyl vysazeny. Tlak mám nyní dobrý (120/75). Myslíte, že mohu bez obav letět, když nyní beru léky? Moc děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Léky za snižování vysokého krevního tlaku je možno zcela bez obav brát na dobu cestování letadlem. Naopak není vhodné měnit medikaci, aby nedocházelo ke změnám ve složitém systému řízení krevního tlaku. Optimálně nastavená léčba, stabilní několik měsíců, je zárukou udržování hodnoty tlaku v normálních mezích. Bohužel léčba je často doživotní, někdy i se zvyšování dávek s rostoucím věkem.

MUDr. Miloš Sázel, CSc.
MUDr. Miloš Sázel, CSc.

Specializace: Hyperbarická a letecká medicína
Pracoviště: Ústav leteckého zdravotnictví Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: