Hyponatremie

Dobrý den, prosím o radu, která se týká problému pacienta, který chdí do naší lékárny. Je mu 72 let. Má problémy s krční páteří, degenerativní změny. Během dvou let se ocitnul 6 krát v nemocnici se stejnými příznaky a nikdo mu zatím neřekl, kde tkví příčina jeho problému. V popředí stojí vždycky těžká hyponatremie, Na jen kolem 115mmol/l. Draslík je na solní hranici, má i hypochloremii. Nadledviny Ok, sono ledvin Ok, kolonoskopie Ok. Od března tohoto roku je už v nemocnici potřetí. Naposledy byl mimo, nereagoval, těžká apatie. Jindy zase mívá parestezie a z dalších příznaků bolesti hlavy, nauzea, zvracení. Bolení břicha udával jen někdy. Navíc je podrážděný, depresivní, bere antidepresiva Citalec a Trittico. Chtěla jsem se zeptat, zda by se mohlo event. jednat o neurogenní tetanii nebo o např. akutní intermitentní porfyrii. Pokud Vás napadne cokoli dalšího, děkujeme za pomoc. H.N.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, děkuji za velmi podnětný dotaz. Na základě všech Vámi uvedených informací se domnívám, že by stál v diferenciální diagnostice ještě za zvážení Schwartz Barterův syndrom nebo-li SIADH (syndrom inadekvátní produkce ADH - tj. antidiuretického hormonu čili vazopresinu), který může být paraneoplastickým projevem při některých nádorových onemocněních, ale také se objevuje u pacientů na medikaci SSRI.

MUDr. Miroslava Frčková
MUDr. Miroslava Frčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
hyponatremie | Od: novahama | 9.5.2011 15:11
Vážená paní doktorko, velice děkujeme za odpověď. H.Nováková
reagovat
 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: