Imunita

Dobrý den paní doktorko.Mám crohnovou chorobu a po dlouhé době jsem mi pan doktor nasadil Imuran a od té doby mám problém i ohldně gynekologie našli mi HPV vír a domnivám se že je to i kvuli toho imuranu četla jsem aji uněj přibaloví leták a bylo tak napisaný že muže spusobovat rakovinu děložního čípku.Myslíte že by to mohlo tak doopravdy být?Předem děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Imuran je imunosupresivní lék, to znamená že tlumí reaktivitu imunitního systému. Vedlejší účinky závisí na podávané dávce a na délce podávání. Podávání Imuranu může zhoršit průběh některých virových onemocnění, ale to že máte HPV virus nemusí vůbec souviset s budoucím rizikem karcinomu děložního čípku. Měla byste být určitě častěji sledována, vhodná by byla častější kontrola cytologie. Obecně byste neměla být v kontaktu s osobami, které např. mají plané neštovice, pásový opar - jsou to virová onemocněním která u Vás mohou probíhat hůře z důvodu suprese imunity. Určitě své obavy konzultujte s Vaším gastroenterologem, pokud Imuran nasadil, tak k tomu byl určitě důvod a léky bez jeho vědomí smam nevysazujte.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: