Itp, prednison

Dobrý den, v květnu mi v mých 16 letech byla diagnostikována ITP, s prvním výsledkem 5 trombocytů. Byl mi nasazen prednison, po první, rychlé, neuspěšné léčbě až na 60mg/den. Postupně snižovaný až na současných 7,5mg/den. Chtěl bych se zeptat, jaké následky mohla léčba zanechat na mých vnitřních orgánech(ledviny, játra). Projevily se nežádoucí účinky, jako příbytek na váze +8 kg, "měsíčkovitý obličej", bolest zad a páteře... Po tom co mi pí. doktorka dovolila fyzickou zátěž jsem začal běhat cca.6km obden, chtěl bych se proto zeptat, jestli můžu s itp naplno sportovat, nebo jestli itp znamená nějaké větší omezení?

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Michale! ITP je idiopatická trombocytoepnická purpura. Jde zřejměo onemocnění z rodiny autoimunitních poruch, kdy obranný systém člověka napadá vlastní tkáně, ve Vašem případě krevní destičky. Kortikosteroidní hormony jsou metodou volby v léčbě, avšak jejich potřebu může snížit jiné ovlivnění imunitního systému. Použít lze klasická imunosupresiva, ale zkoušet můžete i životosprávu. Soustřeďte se na stres, odpočinek, harmonii. Pomoci může zvýšený příjem omega 3 nenasycených mastných kyselin. Protizánětlivý efekt uklidňující vzbouřený imunitní systém má také jedna známá zakázaná bylina. Sportujte. Pokud naplno neznamená závodně, pak klidně. Věnujte pozornost svému tělu, naslouchejte mu. Nelámejte nic přes koleno, raději pomalu a postupně. Je moc dobře, že máte podobné myšlenky a dotazy. Všechno půjde. Jděte na vyšetření pokaždé, když se Vám budou příliš snadno tvořit modřiny a budete krvácet. Pozor i na malé tečky v kůži (petechie).

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: