Jak shodit kila

Je mi 25 let, měřím 165 cm a vážím 76 kg. Od 18 let trpím na alergii. Nemůžu jíst syrové ovoce a ani zeleninu (kromě výjimek). 2 měsíce po porodu jsem zjistila, že mám bulku na krku, po vyšetření se zjistilo, že mám sníženou fci štítné žlázy. Ta trvá již 2 roky. Beru Letrox 50 a 75, obden jeden prášek. V těhotenství jsem nabrala 14 kg, po porodu do těch dvou měsíců jsem všechno shodila, ale tou štítnou žlázou jsem nabrala zpět 6 kilo. Chtěla bych poradit jak se těch kil mám opět zbavit. Děkuji za odpověd. Míla

Odpověď odborníka:

Bez znalosti Vašeho jídelníčku se dá těžko poradit něco konkrétního, ale klíčem ke zdravému hubnutí je změna životního stylu. Základními pilíři zdravého životního stylu jsou: 1.Pravidelnost - začínat by se mělo snídaní, které by měla být do hodiny po probuzení a poslední jídlo by mělo být nejpozději 2 – 3 hodiny před spaním; optimální rozestupy mezi jídly jsou 2,5 až 4 hodiny. 2. Přiměřenost a vyváženost – jídlo by mělo být rozloženo během dne; snídaně, oběd a večeře by měly být energeticky bohatší a svačinky pouze doplňkové 3. Pestrost – jak v rámci zařazení všech potravinových skupin, tak i v rámci jedné skupiny – se sestavením jídelníčku Vám může být nápomocná potravinová pyramida: http://www.ulekare.cz/clanek/sestavte-si-spravny-jidelnicek-napovi-vam-potravinova-pyramida-17084 4. Pětkrát denně ovoce a zelenina – pokud máte alergii, tak máte velmi omezený výběr, ale i tak se snažte zařazovat ovoce (ideálně 2 porce denně ) a zeleninu (ideálně 3 porce denně) 5. Pitný režim – základem pitného režimu by měla být voda, pramenitá voda nebo slabě mineralizované vody; pozor na slazené vody, limonády a konzumaci alkoholu. 6. Pohybová aktivita – plánovaná pohybová aktivita alespoň 3krát týdně v délce minimálně 30 – 45 minut; vhodné jsou aerobní sporty (běh, rychlá chůze, orbitrack, kolo); je dobré sledovat tepovou frekvenci. 7. Psychická pohoda a podpora okolí - protože stresu máte tendenci řešit nevhodným jídlem. Pokud už máte za sebou nějaké neúspěšné pokusy a zhubnutí, tak bych Vám doporučovala najít si kvalifikovaného nutričního terapeuta, který by Vám pomohl nastavit a upravit Váš jídelníček.

Mgr. Martina Ševčíková
Mgr. Martina Ševčíková

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Nutriční poradna Obezitologická ambulance MUDr. Robina Urbánka, Zlín

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: