Jazyk

Zdravím. Mám problém, předem se omlouvám možná je to hloupost, ale raději se chci poradit. Je to asi půl roku co jsem prodělala žlučníkový záchvat a museli mi vyoperovat žlučníkové kameny. Od té doby mě však doprovázejí problémy. První průjmy, stačilo abych se najedla a třeba i do deseti minut mě začalo bolet břicho a musela jsem rychle na záchod. Poslední dobou se mi to už uklidnilo. Ale stále trpím nadýmáním, následně mi začala bolest svalů, chodím na rehabilitace ale cítím rozdíl jen občas když mě strčí na elektriku, jinak mě stále bodá od zad až do boků přibližně v místech spodních žeber. Ale teď mě nejvíce trápí jiná věc. Už je to asi měsíc co se mi na jazyku začínají objevovat něco jako boláky, mám flekatý jazyk a docela hodně to bolí. Normálně si čistím jazyk spolu se zuby ale teď nemůžu jak to bolí a také mi po tom čištění teče trochu krev, zdá se že se mi tam udělalo snad i něco jako strupy. Byla jsem s tím i za svou praktickou lékařkou, ale ta mi řekla, že to je normální, že povrch jazyka se stále obnovuje. Tedy také to nazvala mapy nebo že slézá z kůže (vím že je to jen slovní obrat). Ale já vím jak takové mapy vypadají a tohle mi jako mapy nepřijde. Spíš je to několik jakoby kráterků. A je také pravda, že své lékařce příliš nevěřím. Před tím záchvatem se žlučníkem jsem k ní chodila a říkala ji že mě bolí žebra. Ona mi tvrdila, že jsem si to přeležela, že jsem si něco skřípla a ani mě pořádně nevyšetřila, protože si asi myslí, že jsem hypochondr. Tentokrát však nechci zůstat jen u jejího názoru. Proto se také obracím na vás. Co bych podle vás měla dělat? Mám s tím někam zajít? A jestli ano tak na jaké oddělení? Také mě napadlo jestli by to nemohla být třeba příznak rakoviny jazyka, jsem totiž kuřačka. Kouřím již od svých 14 let a nyní mi je 20 let. Snažila jsem se podívat i první na internet ale nic jsem nenašla. Mohli by jste mi poradit vy? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, bolestivé a krvácející mapy na jazyku mohou znamenat infekci nebo nedostatek některých vitamínů nebo poruchu krevního obrazu z různých důvodů, apod. Pokud máte takové obtíže, doporučuji lékaře navštívit - ORL ("ušní-nosní-krční") nebo stomatologa ("zubaře"). Ostatní popsané obtíže mohou souviset s původním onemocněním nebo mohou být samostatné nebo mohou souviset s obtížemi na jazyku. Blíže by odpověděl pouze lékař, který by Vás blíže vyšetřil.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: