Jídelníček

Dobrý den, Hraji závodně basketbal. Měřím 198cm a 96kg. Chtěl bych váhu snížit tak na 90-92kg. Hlavně kvůli kloubům protože jsem měl nebo pořád mám skokanské koleno a s tím si také nevím už moc rady, ale hlavně bych se chtěl zeptat na jídelníček. Chodím na sportovní gymnázium kde mám úterý a čtvrtek dopoledne trénink (cca 10:00-11:30) a i večer kolem 17:30-20:00. jinak mám tréninky ještě pondělí večer a pátek večer + každý víkendy zápasy. Chtěl bych se proto zeptat jak si správně vytvořit jídelníček kolik mám mít podíl Sacharidy/bílkoviny/tuky na procenta a kolik bych měl sníst KJ denně všude se píše něco jiného, jiné čísla a už jsem z toho celý nesvůj. Děkuji předem za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, příjem při nečinnosti vzhledem k Vašemu věku, váze a výšce odpovídá příjmu cca 8830 Kj při denní fyzické aktivitě odpovídá příjem cca 12803 až 14570 Kj. Při hubnutí stačí snížit příjem o 1000- 2000 Kj. Jaký poměr živin, to je nesnadná odpověď . Optimální poměr při hubnutí je 30% bílkovin, 30% tuků, 40% sacharidů. I když vše je hodně individuální, záleží na množství pohybové aktivity, čím více pohybu, tím více může být sacharidů ve stravě obsaženo, stejně čím více svaloviny. Sacharidy však nikdy při snaze hubnout nezařazujte příliš večer-hlavně ne ty s vysokým GI.

MUDr. Hana Ferdinandová
MUDr. Hana Ferdinandová

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Soukromá praxe - MUDr. Hana Ferdinandová

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: