Kandidová vulvovaginitída

Dobry den uz nekolikaty měsíc mam přibližně týden pred menstruaci byli výtok, který svedi a někdy i s hrudkami. Je nějaký dostupný lék nebo čípek bez receptu? Dekuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Jano, bělavý výtok, zejména pokud je doprovázen svěděním bývá známkou mykotické infekce, tzv. kandidové vulvovaginitidy. V rámci prevence recidivy a také v léčbě se používájí léky proti plísním (antimykotika), které se užívají lokálně. V případě, že vzniknou problémy i u vašeho partnera je nutná společná partnerská terapie. Nejčastěji užívanými léky jsou nystatin, mikonazol, klotrimazol a flukonazol. Délka léčby je závislá i na způsobu podávání léků ( masti , poševní čípky a tablety), v průměru se ale pohybuje od tří do sedmi dní. Preparáty by se měly užít před spaním, aby se mohlo díky ležení plně uplatnit jejich působení. Omezte pohlavní styky během prvních dní léčby, nebo alespoň do doby než budete bez bolestí. Někteří lékaři doporučují pokračovat po vlastní léčbě ještě v užívání poševních čípků obsahujících laktobacily, aby se tak uspíšilo obnovení normálního prostředí v pochvě. Z volně prodejných léků zkuste Canesten GYN, který nabízí různé formy léčby vaginální mykózy pomocí vaginálních tablet, krému nebo jejich kombinace. Jednotlivé přípravky obsahují různou koncentraci léčivé látky klotrimazolu. Zároveň si můžete zvolit délku léčby: jednodenní nebo šestidenní. S pozdravem, MUDr. Veronika Horáková

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: