Kolísání váhy po operaci štítné žlázy

Dobrý den, v červnu 2009 jsem podstoupila totální odstranění štítné žlázy a myslela jsem si, že díky dodávání hormonů konečně skončí můj kolotoč přibírání, hubnutí a zase přibírání (před operací se u mě střídala období hypothyerózy a hyperthyerózy). Bohužel od operace vždy na přelomu jara a léta začnu přibírat a po krevních odběrech zjistím, že mi hormony klesly oproti zimnímu období. Jsou ale pořád v mezích normy. Když jsem loni v létě po dohodě s lékařem dávku zvýšila, tak jsem na podzim kila zase shodila. Letos se to stalo znovu, ale přestože hormony o něco klesly, tak jich mám prý dostatek a není třeba přidávat. Máte podobnou zkušenost u jiných pacientek s odstraněnou štítnou žlázou? Že přes léto ztloustnou a v zimě hudbou? JHe to běžné, nebo to mohu nějak ovlivnit? Budu ráda za jakoukoliv reakci. Děkuji. Monika

Odpověď odborníka:

Dobrý den, mám zkušenost s tím, že někteří pacienti potřebují jinou dávku levothyroxinu v zimě a jinou v létě, ale zpravidla se to projevuje spíše únavou než kolísáním hmotnosti. Každý jsme ale jiný a zvláště v medicíně je možné všechno. Chce to "vychytat" ideální dávkování. Přeji hodně štěstí.

MUDr. Martina Rosická, PhD.
MUDr. Martina Rosická, PhD.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: ENDOCARE s.r.o. (Endokrinologie a obezitologie)

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: