Komplikovaný zánět

Před půl rokem mi začaly gynekologické potíže související s bílým hrudkovitým výtokem a pálením a otokem rodidel po pohlavním styku. Po odběru stěru na MOP mi byly zjištěny Streptococus agalactiae a Klebsiella pneumoniae, dostala jsem na to Macmiror tablety a globule. Týden po ukončení léčby se výtok vrátil, ale byl trochu jiného charakteru - malé hrudky, mazlavé, trochu mastné. Zakoupila jsem si Canesten a pak jsem nasadila rovnou Gynocaps. Už je to 5 dnů, ale teď se mi objevilo krvácivé špinění a měsíčky by měly přijít spíš za týden. Může špinění souviset se zánětem? Případně, jak to vyléčit, když se to stále vrací? Děkuji předem za odpověď.

Odpověď odborníka:

Anno,
důvodů přetrvávajícího vaginálního výtoku může být více. Kromě bakteriálního původu to může být alergie na prací prášky, přípravky intimní hygieny, spodní prádlo, nevhodné je nošení džínů nebo elastických kalhot apod. Vhodné kromě běžné antibiotické terapie je dlouhodobá aplikace globulí s Laktobacily do pochvy, výplachy pochvy Rosalginem, apod. Pokud Vám potíže přetrvávají, nebo se kombinují s krvácením, doporučuji znovu navštívit Vaši gynekoložku/gynekologa.

S pozdravem

prim. MUDr. Pavel Texl
prim. MUDr. Pavel Texl

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Sanatorium Helios

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: