Kotvičník a warfarin

Dobrý den paní doktorko,moc Vás prosím o radu.Je mi 45 let a před rokem mi byla operativně odstraněna děloha i oba vaječníky a podle očekávání nastaly problémy se sexem,návaly horka apod.Hormonální léčba u mě není možná,protože jsem před čtyřmi roky prodělala tepennou embolii dolních končetin a trvale užívám warfarin.Chtěla bych se Vás zeptat,jestli můžu užívat preparát z kotvičníku zemního,který obsahuje estradiol.Předem děkuji za odpověď a srdečně zdravím. Martina

Odpověď odborníka:

Nejsem sice paní doktorka, dotaz ke mně byl přesunut, ale obecně platí, že estradiol účinek Warfarinu snižuje. Nedoporučoval bych tedy užívat žádný preparát, obsahující estradiol.

MUDr. Pavel Růžička
MUDr. Pavel Růžička

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: soukromá diabetologická ambulance a ordinace soukromého lékaře Jaroměřice nad Rokytnou

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x