Křeče při sexu

Dobrý den, nedávno jsem mela první sex se svým přítelem a během souloze jsem dostala silné křeče do lýtek a rukou. Prsty se mi sevřely v pěst a nemohla jsem s nimi pohnout. Při druhém styku, který byl asi o měsíc později se mi stalo to same, ale uz jsme to nenechali dojít tak daleko. Byla jsem s tím u mé dorostenecké prakticke lékařky a ta mi předepsala magnosolv a až ho doberu mam užívat obyčejne tablety nebo šumivky z lékárny. Celkovou diagnozu stanovila jako lehkou tetanii. O této nemoci jsem si nejen na internetu prečetla nekolik článků, a nemyslím si že by se mohlo jednat o tetanii, ale to je jen moje domněnka. Chtěla bych se zeptat co si o této diagnoze myslite vy. A za jak dlouho se hořčík z magnosolvu nebo šumivky dostane do těla. Předem děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Vaší tetanii, o níž se skutečně jedná, zapřičiňuje něco, co si neuvědomujete, ale co děláte - hyperventilujete při sexu, prostě zrychleně a prohloubeně dýcháte tak, že vydýcháte příliš mnoho CO2 (oxidu uhličitého), to má za následek pokles hladiny vápníku (kalcium, Ca) a hořčíku (magnesium, Mg), a to je příčina příslušných křečí - tedy hyperventilace(1), ztráta CO2(2), pokles hladin minerálů (Ca, Mg, 3) a křeče (4). Soustředění na dech při sexu může rušit jeho průběh, zkuste dechová cvičení (relaxaci, resp. relaxačně koncentrační metody, kupř. autogenní training podle Schulze), jogu, jež pracuje s dechem, aerobní cvičení, to posiluje svalovou hmotu a zeslabuje vliv disposice k tetanii. Z preparátů bych doporučil samozřejmě lékařčin Magnosolv (ať Vám napíše recept za přímou úhradu, pokud má potíže s náklady, Vy je unesete) , neužívejte preparáty magnesia s vitaminem B6 (Magne B6, Magnerot, jiné), nadbytek vitaminu B6 je při několikaměsíčním užívání toxický - dále preparáty s kalciem a vitaminem D (Caltrate plus, Calcichew, Vitacalcin), případně si nechcte píchnout Calciferol, injekční preparát vitaminu D. Horské sluníčko a solárko neuškodí, spíše naopak. Ještě poznámka na okraj: strach z toho, že se věc během sexu nebo dokonce orgasmu bude opakovat, povede k tomu, že budete hyperventilovat ze strachu z opakování už dopředu a tetanie se dostaví i bez sexuální aktivity nebo na jejím počátku. Když se nezadaří po několika týdnech, obraťte se na psychologa nebo sexuologa se žádostí o psychoterapii. dr. Borovanský

MUDr. Vladislav Borovanský
MUDr. Vladislav Borovanský

Specializace: Psychiatrie
Pracoviště: Ambulantní psychiatr a vedoucí lékař ve společnosti Psychiatrie Roudnice

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Sklivcové zákalky Mám problém se zhoršujícími se sklivcovými zákalky. Objevily...
  • Suchý dráždivý kašel Mám takový problém. Dceři jsou čtyři roky a už asi dva...
  • Varikokéla Omluvte mě za mé časté dotazy , ale ještě bych se chtěl zeptat...
  • Zranění kolene (meniskus) Pane doktore, rád bych se na Vás obrátil s dotazem...
  • Svedive bolaky Uz 2 mesice trpim svedenim kuze na celem tele.pred par tydny se...
  • Insomnie -já normálně nespím už 22 let. Vše začalo tím, že jsem se starala o...
 
Naposledy čtené: