Křeče v žaludku - kortikoidní léčba

Dobrý den, již čtvrtý den mám ostré bolesti v žaludku s nepravidelnými křečemi. Močení, stolice v normě. Na pohmat nic nebolí, nikde žádná bulka. Bolesti vycházejí nad pupkem a vystřelují do celé břišní dutiny. Je možné, aby takové bolesti způsobily kortikoidy? Užívám je již rok, momentálně poslední 2 týdny zvýšená dávka Medrol 16 mg denně. Špatně je snáším na žaludek, bez nich to bohužel nejde - mám RS. Již několikrát jsem byla vyšetřována pro bolesti v oblasti žaludku, nic nebylo zjištěno, nyní jsou ale bolesti hodně intenzivní a trvají bez přestání již 72 hodin. Děkuji

Odpověď odborníka:

Vážená paní/slečno Lucie, doporučuji Vám domluvit se v gastroenterologické ambulanci na endoskpickém vyšetření horní části trávicí trubice. Užívání kortikoidů (zejména bez současného zajištění léky snižujícími kyselost žaludeční šťávy) může způsobit porušení žaludeční sliznice, případně vznik tzv. kortikoidního vředu žaludku. S pozdravem, Milan Hrubý.

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: