Krev

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na jednu věc ohledně krevního obrazu. Od dubna léčba Tardyferonem pro mírnou normocytární anémii z nedostatku Feritinu (12). Původní hodnoty ERY 3,8, HEM 11, MCV kolem 86. PO 3 měsících užívání jsem začla Tardyferon užívat jen při menstruaci, neboť se červená řada normalizovala, feritin 51 (ale toto bylo na základě krevního obrazu, který byl dělán ještě při užívání Tardyferonu). Takže jsem Tardyferon přestala užívat, jen při MS a po 10 dnech neužívání byl KO takovýto: ERY 3,9, HEM 12,1, HEMATOKRIT 0,367 a MCV 92,6. Chtěla jsem se zeptat - je normální, že to takto zase spadne a pokud je MCV vyšší než kdy jindy, tak nemůže to znamenat něco špatného? Je pravděpodobné, že je to stále anemie z nedostatku železa nebo jiná? Další paramentry KO v pořádku. Myslíte, že se nemusím bát vážné krevní nemoci? Moc díky za odpověď!

Odpověď odborníka:

Dobrý den, takto rychle, po 10 dnech, by hodnoty krevního obrazu normálně spadnout neměly. Co se nedostatku železa týče, u takové anemie by spíše měly být hodnoty MCV nižší, takovéto hodnoty spíše svědčí pro makrocytární anémii z nedostatku vitamínu B12 nebo kyseliny listové. Rozhodně bych ale doporučoval znovu konzultaci u ošetřujícího hematologa. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x