Krev v moči

Léčím se od února pro nefrotický syndrom,momentálně užívám Prednison 20 mg.Celkem často si kontroluji krev testovacími proužky.Bílkovina se objevuje v rozmezí stopa-0,3 g,ale poslední měsíc se přidává krev v moči na test.papírku.Ráno jen mírně ale k večeru i vysoké množství krve.Jedná se spíše o mikroskopickou hematurii,není viditelná krev v moči pouze na papírku.Bolesti při močení ani ledvin nemám.Můžete mi prosím poradit o co se může jednat?Děkuji za odpověd´

Odpověď odborníka:

Petro. Děkuji za dotaz. Bohužel nepíšete, které onemocnění je ve Vašem případě podkladem nefrotického syndromu. Jste mladá a předpokládám, že před nasazením Prednisonu u Vás diagnosa byla upřesněna biopsií ledviny ev. jiným vyšetřením. Nefrotický syndrom není choroba, ale příznak různých chorob postihujících ledviny. Jelikož podkladem nefrotického syndromu je poškození membrány mezi krevními kapilárami a močovými prostory, dochází často nejen ke ztrátě bílkovin, ale také k prostupu červených krvinek, a tak bývá proteinurie provázena různě velkým stupněm hematurie. Bude vhodné probrat to s lékařem, který o Vás pečuje, a zvážit, zda jde o stav, který je možno očekávat v rámci Vaší nemoci, či zda není na místě doplnit nějaké další vyšetření. S pozdravem.

MUDr. Renata Lažanská
MUDr. Renata Lažanská

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: IKEM, Klinika nefrologie

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: