Léčba radiojodem

Dobrý den, před asi 10 mešíci mi našli nádor ve štitné žláze. Poprvé jsem byla léčena v prosinci a po půl roce jsem byla znovu přeléčena. Bylo to pomocí radiojodu. Chtěla jsem se zeptat, jestlise mohou projevit nějaké vedlejší účiky. Vím, že dávka radiace je pro tělo škodlivé. A chtěla jsem se zeptat jestli to může ovlivnit vypadávaní vlasu, shoršení akné a vubec pleti,... může tato léčba nějak ovlivnit zpracování nějakého druhu vitamínu?? Předem děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Milá Kláro, dávka radiace v radiojodu není zas až tak veliká, abyste se měla obávat nějakého poškození. rozhodně je pro Vás větší přínos ve formě léčby než rizika. Jistě v nácaznosti několika týdnů může dojít ke zhoršení vlasů, akné apod, pro orgaismus je to zátěž a může se s ní vyrovnávat různým způsobem. cose týče vstřebávání vitaminů, není mi známo, že by docházelo k ovlivnění zpracování nějakého vitaminu. KK

MUDr. Karolina Kašparová
MUDr. Karolina Kašparová

Specializace: Onkologie
Pracoviště: Onkologická ambulance AntiCa Kladno, Onkologická klinika VFN Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x