Léky a játra dotaz

Dobrý den, přítelkyně užívala Norethisteron Zentiva 5 mg a téměř ke konci jejich užívání byla na krevních testech. Je možné aby po uvedeném léku měla zvýšené jaterní testy ??? Děkuji s pozdravem Jan

Odpověď odborníka:

Ano, je to možné. Doporučuji Norethisteron vysadit, eliminovat i ostatní látky škodlivé játrům (zejména alkohol, přepalované tuky, tučné obecně, uzeniny, nadýmavou zeleninu ...), zvýšit příjem čerstvého ovoce a čerstvé zeleniny, libového masa zejména bílého. Eventuálně můžete zakoupit v lékárně buď jaterní čaj nebo některý z podpůrných přípravků na játra (Flavobion, Essenziale ...) - jsou zcela bez rizika. Jaterní testy by se měly zkontrolovat.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: