Letrox a zvyšování váhy

Dobrý den paní doktorko, chtěla bych se zeptat zda Letrox -nebo snížená činost štítné žlázy může zpusobovat mé přibývání na váze. Chodím na endokrinologii a Letrox 50 již beru několik let,, bez problému,, - nyní mi paní doktorka musela dávku Letroxu zvýšit na 100 -jenže od podzimu jsem začala přibývat na váze - mám už 5kg navíc. Přitom jim stále stejně - žádná změna.A nikdy jsem s váhou problém neměla. Mohlo by to být Letroxem jako lékem - nebo tím že potřebuji zvýšit dávku Letroxu a až se to srovná i váha se upraví. Brala jsem také Cipralex na uzkosti,který jsem vysadila -ale váha leze stále nahoru. Moc děkuji za odpověd.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, hormony štítné žlázy by obecně vyšování váhy neměly způsobovat, jejich nedostatek tento efekt mít může. Tudíž bych očekávala zlepšení po srovnání hormonálních hladin po navýšení Letroxu. Antidepresiva mohou mít rovněž negativní vliv na hmotnost. Držím palce.

MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.
MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: Soukromá endokrinologická ambulance, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x