Ls listhesa

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, který sem jsem asi měla dnes položit panu doktorovi, kterého sem navštívila, ale protože mě častoval nevhodnými nadávkami, tak jsem z ordinace odešla velice rychle. Už asi měsíc mě trápí brnění, které mi jde ze zad do celých nohou. Byla sem na rtg ( LSpateře-listhesa ventralně L5 15 mm, výrazně snížená plotenka L5-S1) a dnes jsem navštívila rehabilitačního lékaře. Ten mě poslal na neurologii. Chtěla sem se zeptat, než se dojde k nějakému dalšímu závěru, jestli mohu vykonávat fyzické činnosti bez omezení? V současné době se snažím hubnout (již 14 kilo dole) a mám strach, abych při nějakém sportu nepřítižila více mým zádům. Hodně jezdím na kole, plavu ale i doma posiluju. Děkuju za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, pokud nemáte důvěru k lékaři a ještě vás častuje nadávkami, najděte si jiného. Listhesa je vážnější nález, proto budte opatrná a na rehabilitaci se informujte na vhodné cviky a druh a možnosti sportu pro vás, rehabilitační lékař vás bude jistě informovat lépe a podrobněji vzhledem k vašemu nálezu. Hubnutí je ve vaší situaci namístě, velmi ulehčíte páteři, která je změněná a listhesou určitým způsobem oslabena, ale měla byste o to více zpevnovat hluboký systém paravertebrálních svalů, které zpevnují oblast kolem obratlů. Proto je konzultace s rehabilitačním lékařem a hloubkový pohovor s ním velmi namístě, určitě byste měla zpočátku cvičit pod dohledem rehabilitačního pracovníka, abyste si špatným cvičením spíše neublížila. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
bolesti bederní páteře | Od: Věra Vallová | 9.12.2015 10:51
Prosím,
jsem fyzioterapeut a pracuji v oboru již 35 let.
Bederní oblast dobře funguje když jsou v pořádku tzn. zpevněné svaly kolem ní,ale to především břišní,
které mají tendenci k ochabování a bederní, které
mají tendenci k zkracování. A tak se děje to že když
nejsou břišní svaly stačí alespn ztonizované tak se
stále přetěžují paravertebrální sv.Takže je třeba začít posilovat hlavně ty břišní a to příčný sval m.transversus,který drží sklon pánve. Posilovat se musí pomalu,prorože obvykle je tento sval vyřazen z funkce,takže prosté zatahování dolní
stěny břicha je přesně ten správný začátek.
Zdravím Vallová
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x