Mám komplikovanou vaskulitudu

Mám komplikovanou vaskulitidu, již rok a půl se mi tvoří vředy o velikosti do cca 1cm v průměru na dolních končetinách, celkem jich bylo na nohách cca 100-200. Jsem léčen cyclosporinem v dávkách 200mg/den a to na dermatovenerologii, kde jsem byl v roce 2007 též téměř šest týdnů hospitalizován. Imunolog mi řekl, že mi nemůže pomoci, že jde o autoimunitní onemocnění. Vždy po vysazení cyclosporinu se nemoc vrátí v daleko agresivnější formě. Někde jsem četl, že u léčby autoimunitních nemocí není třeba sledovat hladinu cyclosporinu, ale že je důležitá odezva organismu - t.j. utlumení příznaků. Mě cyclosporin měří a právě proto, že hodnoty po čase užívání vychází vysoké, ho po čase vysadí a nemoc se vrací. Nemoc mi znemožňuje chůzi a celkově jsem na imunosupresi vyčerpaný. Praktický lékař nemoci nerozumí (aspoň to řekl na rovinu). Ke komu bych tedy měl chodit? Kožní léčí příznaky, imunolog mi sdělil, že on mi nepomůže. Je nějaká pomoc nebo se mám smířit s věčnými vředy na DK a nesnesitelnou bolestí, které nemoc provází?

Odpověď odborníka:

Dobrý den, pan Libore. předesílám, že nejsem odbornicí v imunologii, ani dermatologii, ale v dnešní době analgetik mi přijde nepřípustné, aby člověk trpěl bolestí. doporučila bych dávkování cyklosporinu upravovat dle Vašeho celkového stavu ai při vyšších hodnotách užívat alespoň minimální dávky imunosupresiva. Co se týče bolesti, doporučovala bych zažádat vašeho lékaře a předpis účinných analgetik.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x