Meditace a nespavost

Dobrý den,mám problémy se spankem,přisuzuji to svým nočnim bolestem pateře a kloubu. V klidu jsou dosti silné, občas si vemu prášek jak na spani tak na bolest. Spánek mam slabý,takže jsem pořad vzhuru. Již jsem uživala i tritico,ale měla jsem pořad slabost,ucpaný nos,prostě mne nesednul.Vždy když si večer lehnu-unavená,tak se snažim myslet na pěkné věci,dobře dýchat a uvolnit se. ale nějak mne to nejde. Já totiž na zadech vydržim tak 3 minuty a již pro bolest se musim otočit na bok.Zkoušim taky tak relaxovat,uvolnovat se,ale myslim si,že to v pozici na boku k ničemu nevede,nebo to nevadi a ma to taky vyznam.Pouštim si lehkou hudbu,mluvene slovo jak mam dýchat a uvolňovat se,ale nejde mne to Děkuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den, určitě máte nějakou výstupní informaci od lékaře v souvislosti s bolestivostí vaší páteře a kloubu. Nevím, co se na bolestivosti může podílet, např. skolióza, artróza aj. Bez ohledu na to, co ty potíže způsobuje, doporučuji si vytvořit pohybovou sestavu z několika cviků, které budou v jemných pohybech stimulovat svaly v okolí páteře a hlavně pravidelným, stačí i krátkým cvičením zpevňujete svalový skelet kolem páteřních obratlů. To samé platí i pro bolestivost jakéhokoliv kloubu. Provádět krouživé pohyby v rozsahu, který kloub umožní. Zlepší to i krevní zásobení daných tělesných partií. Ohledně spánkového režimu je vhodné zavést si určitý stereotyp před spánkem tvořený lehkým cvičením, osprchováním, večeří, nápoji ke zklidnění dále např. čtením, poslechem hudby, dechovým a relaxačním cvičením, které vás zklidní a postupně přejdete do spánkového režimu. Doporučuji užívat magnezium lactici 500mg a B - komplex forte. Pokud se vám v hlavě před spaním honí spousta myšlenek, tak si vezměte papír a tužku a začněte si ty myšlenky psát na ten papír formou dopisu třetí osobě a to bez cenzury vlastních myšlenek. Pomáhá to zpracovávat nezpracované emoce. Dopis nikomu nebudete posílat. V pozdější dny si napsané přečtěte. Napsaný text poskytne zpětnou vazbu, díky němuž můžete přijít i na to, co vám tyto myšlenky způsobuje a můžete řadu věcí sama vyřešit. Pokud i poté pociťujete problémy, doporučuji návštěvu psychologa, který vám pomůže pracovat s vlastními myšlenkami.

PhDr. Josef Sýkora
PhDr. Josef Sýkora

Specializace: Psychologie
Pracoviště: Energy – Centrum zdraví

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: