Městnavé selhání srdce

Prosím o informaci o mamince - byla v květnu hospitalizovaná v nemocnici, diagnóza městnavé selhání srdce. Těžká dysfunkce levé komory. Vozím ji na kontroly na kardiologii, léčí se s cukrovkou II. typu. Bere Stadamet, lékař doporučil zaměnit jej za jinou medikaci (že není vhodný při její srdeční nemoci). Diabetolog jí řekl, že je to zbytečné, že tomu kardiolog nerozumí. Mamince je 80.roků. Moc prosím o posouzení. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Ano, je to tak. U srdečního selhání se nemá dávat metformin (=Stadamet, Glucophage, Siofor). Může totiž dojít k tzv. laktátové acidóze, která je nebezpečná. Je ovšem pravda, že je to vzácné a stává se to spíše u nemocných ve velmi špatném stavu, zejména při selhání ledvin. Tak je možné, že diabetolog vzal konkrétní okolnosti v úvahu a metformin vyhodnotil v této chvíli jako bezpečný. Srdečně zdravím

MUDr. Vladimír Vinduška CSc.
MUDr. Vladimír Vinduška CSc.

Specializace: Kardiochirurgie
Pracoviště: Kardiochirurgie IKEM - Vyšetření zdravotního stavu a zdatnosti s doporučeními pro pohybovou aktivitu

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x