Mirena

PŘEJI KRÁSNÝ DEN, měla bych otázku ohledně antikoncepčního tělíska MIRENA ,které mám nyní již podruhé po 5 leté výměně , ale nevím zda je možné z důvodu této antikoncepce mít předčasně klimakterium , začala jsem mít problémy s návaly horka to pominulo se svalovými třesy -zjištěna tetanie a po výměně tělíska bolesti v podbřišku a teploty ty ustaly po antibiotické léčbě , dále je to spojeno s motáním hlavy pocitem nestability a únava. Můj gynekolog tvrdí, že je vše vpořádku , ale po zkušenostech jiných žen nevím zda to opravdu nemůže být spojeno s antikoncepcí, prvních 5 let jsem byla naprosto bez potíží a spokojená , aleúplně mi vymizela menstruace ani slabé projevy se nedostavují , proto si myslím, že si i tělo může myslet své a chovat se jako u přechodu je mi 38 let a tak by to asi nebylo až tak podivuhodné , i když si myslím, že na přechod mám ještě čas, je tedy lepší si toto tělísko nechat vyjmout a nebo to není potřeba.Děkuji za radu a Váš čas. S pozdravem Hana

Odpověď odborníka:

Dobrý den, vymizení menstruace je běžný účinek Mireny. Tohoto účinku se také využívá - Mirena je mimo jiné určená k léčbě nadměrného menstruačního krvácení. Funguje podobně jako hormonální antikoncepce v pilulkách a stejně jako ona nezpůsobuje přechod. Vaše obtíže tedy s Mirenou s největší pravděpodobností nesouvisejí. Doporučuji vyhledat Vašeho praktického lékaře, aby zjistil, jak jste na tom po negynekologické stránce, zda nejsou obtíže způsobeny negynekologickou příčinou.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Mirena - předčasný přechod | Od: romana | 11.10.2009 10:50
Ahoj Hanko, nevím, jesli nepíšu pozdě, ale stejně to zkusím. To co se s tebou děje je způsobeno Mirenou. Je to má osobní zkušenost. Tvoje tělo neprodukuje díky ní hormon progesteron, takže máš nadbytek estrogenu a ten způsobuje tyto problémy - a ještě mnohé další. První pomoc - ať Ti doktor dá injekci agolutin (tj. čistý progesteron) a uvidíš že návaly přestanou. Ale to není konečné řešení, potřebuješ nějak dostat hormony do rovnováhy a já sama s tím teď bojuji -Mirenu jsem si nechala po třech letech vyndat a zatím chodím na injekce, ale našla jsem prý přírodní progesteron ve formě rosliny YAM. Dělají se z ní nějaké přírodní preparáty, tak záleží na tobě, co zkusíš. Je to běh na dlouhou trať, tak přeji hodně sil. Romana
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x