Moje sestra má vysoké leukocyty

Dobrý den,paní doktorko,moje sestra má neustálé bolesti žaludku,je unavená,občas bere antidepresiva,které jí předepsal prakt.l.,má zvláštní nálady a stavy bezmoce,výčitek apd.prý jí šumí a bzučí v hlavě,pan doktor jí po třetí nasadil antibiotika,protože měla vysokou sedimentaci,velmi nízkou hladinu železa a dost vysoké leukocyty,tento postup léčení se mi nezdá,je to v pořádku?pan doktor je dost stár,prosím poradte dost se o ní bojím.Děkuji Čumplová

Odpověď odborníka:

Dobrý den, dotaz byl zřejmě ke mě přesunut od paní doktorky. Chápu, že máte o sestru obavy, ale předně bych chtěl poznamenat, že pochybnosti o postupu léčby nebo diagnostiky by se svým lékařem měla probrat především ona sama, případně jděte k lékaři s ní (pokud s tím samozřejmě bude souhlasit) a v komunikaci jí pomozte. K Vašemu dotazu - příčin Vámi uvedených potíží může být celá řada, nicméně rozhodně by měly být předmětem podrobného vyšetření. Nízká hladina železa souvisí v naprosté většině případů se ztrátami krve - u ženy jde často o souvislost s (nadměrnou) menstruací, ale je v tomto ohledu nutné se zaměřit i na trávicí trakt, kde se zdroj ztrát krve také často nachází - v případě Vaší sestry jsou varujícím příznakem bolesti žaludku (které mohou znamenat mimo jiné třeba žaludeční vřed). Ohledně vysoké sedimentace a leukocytů - pokud nebyla před antibiotickou léčbou stanovena příčina (alespoň předpokládaná) těchto laboratorních nálezů (infekce aj.), pak nasazení antibiotik vnímáte oprávněně jako chybu, tím spíše, pokud bylo opakované. Ohledně deprese - to může, ale nemusí s ostatními problémy souviset, deprese je častá a antidepresiva, pokud již stav vyžaduje jejich nasazení, jsou léky bezpečné a účinné. Uvádíte ovšem, že sestra bere tyto léky "občas", což je trochu zvláštní - při již stanovené diagnose deprese je potřeba léky brát pravidelně a dostatečně dlouhou dobu, aby léčba fungovala... Doporučuji tedy probrat situaci s lékařem znovu. Pokud by výsledek nebyl pro Vás (sestru) uspokojivý, může samozřejmě vyhledat někoho jiného, máte svobodnou volbu lékaře. Doufám, že situace se nějak vysvětlí a příčina i vhodná léčba sestřiných potíží se brzy najde!

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x