Možná alergie na ramipril?

Byl mi předepsán na vysoký KT Ramipril, ten, co je bez laktozy (alergie).Protože znám svou nesnášenlivost jakýchkoli léků, vzala jsem jen půl předepsané dávky- t.j.1,25 mg. Po několika hodinách jsem začala pociťovat bolesti v zádech, ve svalech a za krkem-jako bych měla chřipku nebo atak EBV (taky znám). Je to určitě reakce na lék, po dvou dnech jsem na den vysadila, a obtíže zmizely. Dnes jsem si opět vzala tutéž malou dávku, a mám to nanovo.-Prosím, existuje nějaký lék na tlak, co nemá takové vedlejší účinky? Taky se nadměrně potím celý den.- Cukrovku nemám, jsem nekuřák a alkohol nepiju. Bude mi 63 let,kromě občasných zánětů průdušek nebo ataků EBV a různých alergií jsem zdravá. Každý den ráno piju čaj z hlohu-prý to pomáhá také na vysoký KT- u mě zřejmě bez odezvy. Děkuji za odpověď :)

Odpověď odborníka:

Bohužel nelze dopředu odhadnou, zda-li budete reagovat po podání léku. Léků na hypertenze je v současnosti velké množství, takže jediná možnost je postupně zkoušet a vybrat léky, který budete nejlépe tolerovat.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: