Mravenčení v končetinách

Dobrý den, trpím chronickými bolestmi zad, a tak jsem asi před týdnem byla na aplikaci kapsaicinové náplasti Qutenza na bolestivé místo na zádech. Asi hodinu po aplikaci jsem měla velké mravenčení a brnění v obou rukou a na další den i v chodidlech. Z internetu vím, že se jedná o periferní neuropatii, ale jako vedlejší reakce na kapsaici je poměrně vzácná. Stále mě mravenčí všechny čtyři končetiny a lékař, který kapsaicinovou náplast aplikoval ( nejedná se o neurologa) mi sdělil, že by mělo mravenčení odeznít. Je opravdu možné, že periferní neuropatie způsobené nějakým lékem, opravdu jen tam vymizí ? Mohu pro to sama něco udělat?

Odpověď odborníka:

Dobrý den, je možné a i žádoucí, aby periferní neuropatie po odstranění její příčiny sama vymizela. Pokud budou obtíže přetrvávat, vyhledejte lékaře znovu, aby vyšetřil možné jiné příčiny obtíží, zejména co se týká možného tlaku na nervy/uskřinutí nervů pro horní a dolní končetiny, například v oblasti jejich výstupu z míchy v oblasti páteře.

MUDr. Magdalena Žáková
MUDr. Magdalena Žáková

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: