Nadměrné vypadávání vlasů

Dobrý den, trápí mě již delší dobu nadměrné vypadávání vlasů. Vždy jsem měla hodně husté vlasy, ale mám jich čím dál míň. Kolikrát mi padají chomáče vlasů. Je mi 18 let a krevní obraz mám v pořádku, beru Selzink, ale nevidím žádné velké zlepšení. Byla jsem u obvodní lékařky a provedla mi testy na štítnou žlázu, ale ty jsou také v pořádku. Nedávno jsem se léčila na chlamydie, ale vlasy začaly vypadávat ještě předtím než jsem začala používat silná antibiotika. Jsem fakt zoufalá. Na kožní jsem byla, ale p. doktorka mi napsala vodičku a řekla, že to mám ze stresu ze školy. Já ale stres ze školy nemám, možná někdy málo, ale to jsem mívala i dřív a vlasy byly v pořádku. Napadlo mě, zda to nemůže být hormonální porucha, četla jsem něco s testosteronem. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Příčin výpadu vlasů je mnoho a ten psychický stres patří k těm nejčastějším. Hormonální dysbalance by to také být mohla,vyšetřuje se hladina mužských a ženských pohlavních hormonů a prolaktin, můžete požádat svého gynekologa či kožního lékaře o provedení testů. Při zvýšené citlivosti vlasových folikulů na testosteron či jeho zvýšených hladinách může pomoci hormonální antikoncepce s obsahem tzv. antiandrogenů.

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: