Nasazení hormonální antikoncepce

Za par dnu se mi dostavi menstruace a ja zacnu brat HA Lunafem. Jelikoz je to ma prvni HA, nejsem uplne v obraze. V pribalovem letacku pisou, ze se ma 1.pilulka vzit 1.den menstruace. V platicku mam 21 pilulek. Menstruaci mam dostat 19.6., tudiz mi posledni pilulka vychazi na 9.7. V tento den si mam udelat 7 denni pauzu, ve ktere se ma dostavit menstruace (o tyden driv)? Nebo zacit brat dalsi platicko az do dne dalsi planovane menstruace (cca 19.7.)? Dekuji za odpoved

Odpověď odborníka:

Hezký den Terezo, při užívání hormonální antikoncepce se nejedná o klasickou menstruaci, ale o tzv. krvácení ze spádu hormonů, jelikož ke krvácení dojde tehdy, když tělu nebudete dodávat tabletky s obsahem hormonů. Až nyní tedy přijde vaše menstruace, 1. den krvácení užijete první tabletku z platíčka, tedy zřejmě se bude jednat o den 19.6., po té budete každý den v přibližně stejnou dobu užívat 1 tbl, až platíčko doužíváte, uděláte 7 denní pauzu a v něm se cca 3. den dostaví ono krvácení. Jestliže budete užívat ihned po dobrání toho prvního platíčka plato další, tedy v kuse stále tabletky s obsahem hormonů, krvácení se vůbec nedostaví. i to je jistě možnost, dá se ji využít, když např. plánujete dovolenou a krvácení se Vám "nehodí". S pozdravem a přáním pěkného dne, K. Jiříčková.

MUDr. Kristýna Jiříčková
MUDr. Kristýna Jiříčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Monse spol, s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x