Navýšení dávky hormonů euthyrox

Dobrý den, chtěla bych se prosím jen informativně zeptat, léčím se na subklinickou hypotyréozu, a po opakovaných zvýšeních TSH během 3 let v rozmezí 2,4 až 6,042, každý půl rok to vystoupalo a pak v dalším půl roce kleslo, mne minulý rok lékař nasadil půl tablety Euthyrox 50mg, avšak než si moje tělo zvyklo, trpím tetanií, prošla jsem právě tím, že se bránilo právě záchvaty. Nemohla jsem dýchat, bušilo mi srdce, měla jsem úzkostné stavy z maličkostí, moje neuroložka to označila za paradoxní reakci mého těla a že to musím vydržet. Po zhruba 3 týdnech se mi udělalo již dobře a léky už mi nedělaly problém. Avšak nedávno mi nejspíše přestávaly stačit, protože se mi začaly vracet psychické stavy vyčerpání, únavy, podrážděnosti, hlavně před menstruací, to jsem měla se železnou pravidelností ataku. Minulý týden jsem navštívila svého endokrinologa, kdy hodnoty byly, oproti minulým kdy bylo TSH 2,797, nyní 3,422, tudíž lehce zvýšené, ale stále v normě. Protože jsem nedávno nastoupila do zaměstnání se svou únavou jsem narazila, dělám tvůrčí práci, kde musím být pohotová a nápady a texty sypat tzv z rukávů jsem se často ocitla na bodě, kdy jsem byla naprosto apatická a bez chuti pokračovat, proto mi můj endokrinolog navýšil dávku na půl tablety 75 mg, aby eliminoval tento stav, který opravdu nevím, buď je v rámci štítné žlázy nebo zátěže na výkon v práci. Léky beru 3 den a jsem podezřele nabuzená, ale očekávám nějak ten stejný průběh jako v minulém případě, což si vzhledem k zaměstnání nemohu dovolit, abych takto fungovala. Tímto se chci zeptat, pokud mám hodnoty správné s čím se mohu setkat, když moje štítná žláza usoudí, že je těch hormonů víc než potřebuji a v jakém případě se obrátit na lékaře? Nebo je tělo schopno akceptovat nějak hormony navíc bez nějakých bližších doprovodných příznaků jako je zvýšená srdeční činnost, nebo nervové podráždění? A kdy s tím jít k lékaři? Já na sobě zatím pociťuji, že jsem o trochu více nabuzená, nedělá mi problém již v normální dobu vstát, a je mi teplo, no možná i místy horko.Na uklidnění beru Magnosolv, když je mi nejhůře nasazuji si kůru s velkými dávkami Bcomplexu, ale z toho jsem přibírala. Děkuji Vám za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, podle vašeho popisu obtíží soudím, že příčina nebud v poruše štítné žlázy. Hladiny TSH byly a jsou zcela v normě, proto bych navyšování dávek nedělala.

MUDr. Martina Přichystalová
MUDr. Martina Přichystalová

Specializace: Pediatrie
Pracoviště: Soukromá praxe praktického lékaře pro děti a dorost Boskovice a Svitávka

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
S Crohnovou chorobou se dá sportovat – i vrcholově
Články: S Crohnovou chorobou se dá sportovat – i vrcholově
Diagnóza Crohnovy choroby...
Salmonelóza
Články: Salmonelóza
Salmonelóza je infekční...
Pět kroků pro správnou aplikaci očních kapek
Články: Pět kroků pro správnou aplikaci očních kapek
Zkušenosti lékařů i jejich...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Průvodce očními kapkami pro léčbu glaukomu
Články: Průvodce očními kapkami pro léčbu glaukomu
V léčbě zeleného zákalu se...
Protikuřácký zákon – o důvod víc, proč přestat kouřit
Průjmy mohou mít mnoho barev. Důvodů je spousta
Články: Průjmy mohou mít mnoho barev. Důvodů je spousta
Každého jednou za čas...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: