Nažloutlá oční víčka

Dobrý den, Nevím, kam svůj problém zařadit, pravděpodobně se nejedná o kožní obtíže. Přibližně před půl rokem jsem si poprvé všimla mírně nažloutlých očních víček a kůže kolem očních koutků. Všechna vyšetření - jaterní testy, cholesterol, štíná žláza, vyšetření moči - byla negativní. Během této doby však víčka ještě více ztmavla a začala žloutnout i kůže kolem víček. Před týdnem jsem podstoupila nová vyšetření včetně jaterních testů, opět je vše v pořádku. Je mi 24 let, rok a půl užívám antikoncepci s vyšší dávkou estrogenu (9 měsíců Minerva, poté Jeanine), mezi nežádoucími účinky jsou popsány také problémy s pigmentací, ale moje gyneloložka se s ničím podobným ještě nesetkala a doporučuje, abych antikoncepci klidně užívala dál. Chtěla bych se proto zeptat, jaké mohou být další příčiny mého problému, popř. jaká vyšetření bych ještě mohla podstoupit. Má praktická lékařka vše řeší pouze novými krevními testy. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, paní Michaelo! Nevylučoval bych, že se může jednat o nechtěný efekt hormonálního léku. V úvahu připadají i jiné příčiny. Myslím, že by stálo za to zkusit vyšetření u dermatologa. Řada nepříjemných stavů nemůže dostat svou diagnózu. Bez diagnózy už kliničtí lékaři neléčí, je třeba se držet schválených postupů (guidelines). Pomoci by Vám mohl lékař celostní (holistické) medicíny. Ten by se mohl pokusit zásahy do Vaší životosprávy a dalšími postupy Vám navrátit pocit zdraví.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: