Nedostatek adrenalinu?

Již pár let zaznamenávám tento problém, ale rozhodla jsem se jej řešit až teď a na internetu jsem o tomto problému dosud nic nenašla. Vždy, když jdu na nějakou "adrenalinovou" atrakci, například na pouti, jako je typická loď, nebo rychle se pohybující atrakce či hlavou dolů, po celou dobu mám jakoby sevřené hrdlo, nemůžu skoro dýchat (po celou dobu "lapám" po dechu) a cítím jakoby hrozné "lechtání" v oblasti hrudníku a v hlavě. Při větších extrémech úplně přestávám vnímat okolí. Posledně v akvaparku jsem šla na nejprudší tobogán končící trychtýřem a měla jsem stejné problémy, ale než jsem vůbec projela celým tobogánem, omdlela jsem a probrala jsem se až těsně před vývodem z trychtýře. Jsem z toho už opravdu zoufalá, nevíte, zda by se s tím dalo něco udělat? Může to způsobovat nedostatek adrenalinu? Darina

Odpověď odborníka:

Pokud byste měla mít nějak zásadní nedostatek stresových hormonů, jakými jsou adrenalin, noradrenalin, kortizol a další, měla byste mnohem víc potíží i v běžném životě. Problémy se vstáváním z lehu, nízký tlak, kolapsy, problém s překonáváním běžných nemocí, či při běžném sportování.
Pokud se tedy obtíže dostavují jen v těchto extrémních situacích, obávám se, že Vám nic lepšího neporadím, než se těmto situacím vyhnout, resp. najít hranici, která adrenalinová atrakce je ještě OK a která již ne.
Mějte se hezky.

MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.
MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: Soukromá endokrinologická ambulance, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: