Nervozita a nemožnost se uvolnit

Dobrý den, již delší dobu jsem nervozní a nemohu se uvolnit s tím jsou spojeny špatné nálady a chvíle kdy jsem jakoby bez energie a zesláblý. Tento jev provází tikání očních víček a v poslední době i svědivá kožní vyrážka v oblasti obličeje. Prosím poraďte způsob, je-li nějaký jak se zbavit nervozity, sám se o to pokouším neúspěšně a věřím, že ostatní potíže s tím souvisí. Děkuji mnohokrát.

Odpověď odborníka:

Dobrý den.Moc a moc ráda bych Vám poskytla nějaký bezpečný způsob,ale asi to nepůjde.Lidská bytost je hodně složitá,těžko lze očekávat jednoduchá řešení v případě její jisté poruchy..Labilita nálad,zvýšení vnitřního napětí,odraz i v napětí svalstva/zvýšená dráždivost nervového systému postihuje centrální složku-mozek,i periferní-nervy/proto i Vaše tělesné projevy-tiky,zvýšená kožní reaktivita/-to všechno jsou obecné projevy takového stavu. V medicině respektujeme provázanost stonání těla a duše,tělesné stavy jsou často zhojitelné snáze a dříve,než zranění psychiky/.Doporučila bych nejprve podstoupit základní vyšetření u praktického lékaře-tím vyloučíte tělesnou poruchu jako zdroj sekundárního oslabení psychických funkcí.Zároveň se můžete poradit o vhodnosti aplikace protiúzkostných antidepresív-léky nejsou zamýšleny jako cesta k "vygumování"Vašich třeba nevyřešených konfliktů,ale přinesou Vám jisté uklidnění,"zbezpeční"Vaše prožívání.Lékař Vám může pomoci najít případně psychoterapeuta,může jím pro Vás být i sám..Jak vidíte,budete snad potřebovat hodně trpělivosti.jenže-ty nejcennější hodnoty v životě asi právě nelze získat jednoduše..

MUDr. Barbora Heřmanská
MUDr. Barbora Heřmanská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: