Neschopnost orgasmu

Dobrý den, mám problém a to již rok a půl beru olanzapinum, tj.Zyprexa,Olazax,Zalasta atd. protože mi byla diagnostikována akutní přechodná psychotická porucha a tyto léky budu brát ještě do konce roku 2013. Problém je, že mám problém v sexu, prakticky mám nulovou chut na sex a ten mi ani není příjemný. Než jsem brala tyto léky, tak jsem bez problému dosahovala i vnitřních orgasmů, teď mám problém dosahnout i toho vnějšího. Prožitek je jen velmi krátký a málo intenzivní. Celkově je mi sex nepříjemný a docela mě bolí. Zajímalo by mě, jestli po vysazení léků se chuť na sex upraví a jestli jsou nějaké léky na nápravu tohoto stavu. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Tyto nežádoucí účinky by měly odeznít po vysazení Zyprexy. Dalším vedlejším efektem tohoto léku je značný váhový přírůstek, doporučuji proto preventivně redukční dietu, resp. omezit energetický příjem. Doporučuji též zeptat se Vašeho psychiatra, zda by nešlo Zyprexu vyměnit za jiné neuroleptikum (např. Seroquel, Risperdal, Abilify ...), je možné, že by změna preparátu mohla pomoci. Případně je někdy možné přidat antidepresívum, ale nevím, zda to Váš psychický stav umožňuje.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: