Neurol - alergie?

Vážená paní doktorko, již několik let trpím úzkostnými stavy, které se mi daří korigovat jen léky jako Neurol a Lexaurin. Loni v létě se u mne poprvé vyskytla alergická reakce na slunce (červené pupínky, svědivé, které se zvrhnou v pupínky s bílými čepičkami - akné). Chtěla bych se zeptat, zda za to může Neurol. (Loni v létě jsem též brala Neurol nebo Lexaurin, nejsem si jistá) Můžete mi poradit, prosím, které léky na uklidnění nezpůsobují tuto sluneční vyrážku? :-( Chystám se za čtvrt roku k moři a tuším, že se to bude opět opakovat vzhledem k tomu, že už mi vyrážka opět vyskákala po 3denním opalování minulý týden. :-( Předem Vám velmi děkuji za radu a přeji hezký den. S pozdravem, Pavla B.

Odpověď odborníka:

tyto léky benzodiazepinové řady sluneční alergie nevyvolávají. Pokud na alergii trpíte, je třeba se prvnímu jarnímu slunci úplně vyhýbat, používa krémy s vysokým ochranným faktorem (SPF 50). (mimochodem oba léky jsou návykové a navíc neurol při dlouhodobém užívání může negativně ovlivnit paměť a další intelektové schopnosti. Požádejte vašeho psychiatra o předpis šetrnějších antidepresiv ne-benzodiazepinového typu).

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: