Nevolnost při používání tamponu

Dobrý den, je mi 15 a nedávno jsem asi podruhé zaváděla tampon, jenže asi tak do dvou minut se mi udělalo hrozné nevolno. Chtěla jsem si dojít pro vodu, ale zatemnilo se mi před očima a když jsem si chtěla sednout nedokázala jsem odhadnout jak daleko podemnou je ještě židle. Hrozně mě začalo bolet v krku a hučet v uších, až jsem skoro neslyšela, že na mě máma volá. Zděsila jsem se a ihned jsem si šla tampon vyndat a do minuty se mi udělalo lépe. Stalo se mi to už před půl rokem, ale myslela jsem si, že to bylo jenom z horka. Teď bych tampon potřebovala použít, ale bojím se. Máma si z toho nic nedělá. Chvíli jsem si myslela, že je to TSS, ale to by neodeznělo a nepřišlo tak rychle. Někde jsem četla, že nevolnost odezní. Mám to zkusit? A co to může být?

Odpověď odborníka:

Dobrý večer, při nesprávném zavedení tamponu může u některých dívek opravdu vzniknout pocit nevolnosti až mdloby. Rozhodně se nejdená o syndrom toxického šoku, ten naopak může vzniknout při zapomenutém tamponu v pochvě. Pokud by se obtíže opakovaly, bude lepší používat menstruační vložky do doby, než si osvojíte správnou techniku zavádění tamponu. Zkusila bych také jiný typ tamponů, někdy dělá problém jen určitý druh.

MUDr. Renata Kavanová
MUDr. Renata Kavanová

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: soukromá praxe My.Gyn, s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: