Nežádoucí účinky léků daraprim a sulfametoxidin

Dobrý den, mám dotaz, už nějakou dobu se léčím s chron. uveitidou a byla mi zjištěna chronická Toxoplasmosa, čekám na léky Daraprim a Sulfametoxidin a budu pozván k hospitalizaci do nemocnice. Bohužel jsem na internetu nikde nenašel českou stránku s těmito léky, vím, že to jsou léky z dovozu, ale zajímají mě nežádoucí účinky těchto léku. Paní MuDr. z infekčního mi pouze řekla, že se jedná o jakési hormony a léčbu musím podstoupit. Proto mě zajímá, na co bych se měl předem připravit, jestli budou mít tyto léky nějaký vliv na metabolismus apod.. Předem děkuji za Vaší odpověď. Přeji pěkný den Roman Š.

Odpověď odborníka:

Nejzávažnějším nežádoucím účinkem uvedených léků je negativní vliv na kostní dřeň, kde se tvoří krvinky, proto je nutné častěji monitorovat krevní obraz. Objevit se mohou i pocit na zvracení či vyrážka. Léčba těmito preparáty probíhá vždy za hospitalizace, aby se mohlo včas zasáhnout při výskytu nežádoucích účinků.

MUDr. Jana Moravcová
MUDr. Jana Moravcová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika infekčních, parazitárních a tropických nemocí v nemocnici Na Bulovce

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: