Nežádoucí účinky léků na spaní

Dobrý den,mám na vás dotaz ohledně nežádoucích účinků léků na spaní.Moje 84-letá matka užívá už asi 30 roků léky na spaní.Nejdříve Rohypnol,pak Stilnox.Když se před několika lety "dopracovala" na tři Stilnoxy denně,obvodní lékařka ji poslala na psychiatrii.V současnosti užívá večer Trittico-1tbl.,Questax 100mg-1tbl.,a Stilnox-1tbl.Spí celkem dobře,ale začala dost zapomínat,je i ve dne velmi nesoustředěná,nemá o nic zájem.Mám o ni strach.Chci se zeptat,jestli v tomto věku je nějaká možnost,jak ji zbavit závislosti na lécích. Mohl bych jí sám postupně snižovat dávku?Děkuji.Pavel.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Hypnotika doporučujeme užívat max. 4-6 týdnů, delší užívání hypnotik nese sebou vždy riziko závislosti. Pokud Vaše matka brala již Rohypnol, který u nás není již téměř 10 let registrován bude závislost velmi pokročilá. Co se týče léků jako je Trittico a Questax, jsou to léky zcela na místě, a nejsou návykové, samozřejmě existují i jiné léky, ale to je již na rozhodnutí psychiatra. CO se týče zapomínání jedná se o velmi častý nežádoucí účinek léčby hypnotiky, což neznamená že matky by nemohla onemocnět Alzheimerovou či jinou demencí. Doporučuji toto zkonzultovat s psychiatrem event. zvážit nasazení kognitiv nebo jiných léků na podporu paměti. Samozřejmě co se týče hypnotik platí čím méně tím lépe, nejlépe nic. S pozdravem MUDr. Miroslav Sekot

MUDr. Miroslav Sekot
MUDr. Miroslav Sekot

Specializace: Psychiatrie
Pracoviště: Hélio - centrum pro duševní zdraví

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: