Nežádoucí účinky prednisonu

Dobrý den. V květnu 2014 mi byla diagnostikována Crohnova choroba. Začal jsem užívat Prednison. V současné době užívám 1 tabletu 20mg denně. Zjišťuji, že se mi horší zrak a mám docela problémy s pamětí. Přečtl jsem si o nežádoucích účincích, ale o zraku a paměti se tam nehovoří. Můj internista mi sdělil, co se týče zraku, je toto možné, ale je třeba to zkonzultovat s oční lékařkou (tam teprve půjdu). Co se týká paměti, tak toto by s kortikoidy nespojoval, ale je opět třeba to zkonzultovat s neurologem (tam jsem také objednán). Otázka zní. Je výskyt těchto problémů možný, díky užívání Prednisonu? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, kortikoidy a tedy i Prednison mohou způsobit různé oční komplikace. Často při dlouhodobějším užívání dochází ke zkalení čočky - tedy k šedému zákalu. Také se musí pravidelně hlídat nitrooční tlak během užívání kortikoidů, aby nevznikl zelený zákal. Jsou popisovány i různé změny dioptrií, změny na sítnici atd. vlivem kortikoidů. S pozdravem Štrofová

MUDr. Helena Štrofová
MUDr. Helena Štrofová

Specializace: Oční lékařství
Pracoviště: Vidente Vinohrady s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: