Obrana pacienta proti šikaně doktorky

Jak se mohu bránit šikaně ze strany lékařky(pracovní "lékařství"), která pracuje v rámci soukromého ZZ a koná z mého pohledu nekompetentně. Musím absolvovat prohlídku před nástupem do zaměstnání, což obvykle trvá cca 25minut. V podání této lékařky je to již pátá návštěva ZZ - organizačně nezvládnuto ze strany call-centra, kdy mi byl přidělen nevhodný termín prohlídky bez ohledu na to, že chtějí dělat odběry krve. Takže druhá návštěva kvůli odběrům a třetí návštěva po výsledcích. Lékařka si vzpomněla, že potřebuje upřesnit informace, které jsem doložil písemně již při první návštěvě a požaduje informaci, zda tyto pocházejí z "akreditovaného pracoviště"... Zkrátka a dobře - svým zmateným a nekompetentním jednáním mne připravila o několik dní osobního volna a navíc již druhý týden zdržuje můj nástup do zaměstnání, což vnímám jako ztrátu na výdělku. Kromě platby v hotovosti ode mně, inkasuje toto ZZ a lékařka ještě platbu od zaměstnavatele a od zdravotní pojišťovny. Jistě chápete, že mě takový přístup pobuřuje.

Odpověď odborníka:

Obecně řečeno, lituji vás. I když nepíšete odkud jste, tak podle textu budete z velkého města. Kromě toho, že byste si musel najít právníka a řešit to stížností oficiální cestou pro ztrátu výdělku, můžete zkusit udělat tyto neoficiální kroky. Domluvit se se zaměstnavatelem, že budete prohlídku absolvovat pouze u vašeho registrujícího praktického lékaře z důvodu, že máte důvěru pouze k vašemu lékaři a nechcete z důvodu svobodné volby lékaře svěřovat svůj zdravotní stav závodní lékařce. Pokud se domluvíte, budete muset úhradu u vašeho lékaře zaplatit, neboť nový zaměstnavatel bude argumentovat tím, že s vašim lékařem nemá smlouvu a tudíž nemůže finanční náklady uhradit. Zaměstnavatel ovšem není povinen vám tuto výjimku povolit. Každý závodní lékař za jeden výkon může brát platbu jen jednou, buď v hotovosti a vydat daňový doklad, nebo fakturou na zaměstnavatele. Závodní prohlídky nejsou hrazeny zdravotními pojišťovnami a tudíž lékař tyto prohlídky pojišťovně nevykazuje. Je mi divné, že u vás jsou platby trojího typu - fakturou, od vás a ještě pojišťovnou - to není možné, buď máte špatné informace, nebo je chyba někde jinde. Vždycky je nejlepší, když si pacient zavolá sám, sestra ho objedná a řekne, co vše si má sebou přinést a co ho čeká. Zprostředkované objednání přes call-centra v našem regionu nepraktikujeme. Teď už se asi budete muset smířit s tím, že do ordinace půjdete po páté a bude to vaše zkušenost do budoucna. S pozdravem Dr. Janoušková

MUDr. Zdeňka Janoušková
MUDr. Zdeňka Janoušková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Ordinace praktického lékaře, Velká Bíteš

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: