Očkování proti tetanu

Dobrý den. Měla bych dotaz. Ve středu jsem byla přeočkována po 15ti letech proti tetanu. V tuto dobu jsem nebyla nijak nemocná ani nachlazená. Na internetu jsem se všude dočetla, že u tohoto očkování nejsou známy žádné vedlejší účinky. Mne se ale objevilo dva dny po očkování zvracení, bolest žaludku, vysoké teploty, zimnice, nadměrné pocení. Je možné, že se očkování neujalo? Je možné u obvodního lékaře požádat ať už zdarma nebo zaplatit o test na protilátku tetanu v mém těle? Jestli ano, po jak dlouhé době od očkování? Nebo je možné požádat rovnou o nové přeočkování? Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, popsané obtíže mohly být nežádoucími účinky očkování a je třeba o nich Vašeho lékaře informovat. Když k němu půjdete, lékař Vás prohlédne a může určit, zda se skutečně jednalo o NÚ nebo o nějaké akutní horečnaté onemocnění (takto probíhají např.některé letní virózy). Že by se očkování neujalo, je nepravděpodobné (NÚ neznamenají neúčinnost očkování a horečnaté onemocnění nesníží účinnost očkování, ani když se při něm zvrací), nicméně o kontrolu můžete lékaře požádat a je na něm, zda kní přistoupí nebo ne.

Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: