Oční vyšetření v těhotenství

Jsem objednaná k očnímu lékaři na prohlídku, ale zjistila jsem že jsem těhotná (7tt). Budou mi rozkapavat oči. Není to pro mé dítě nebezpečné? Bohužel už je to můj druhý pokus, takže mám strach úplně že všeho. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Krátkodobé použití mydriatik ( např. atropinu, homatropinu, tropikamidu) k diagnostickým účelům je bezpečné. Užití fenylefrinu je v těhotenství kontraindikováno. Lepší by ale bylo se na očním informovat, o jaký přípravek se jedná a ev. vyšetření odložit. S pozdravem Jana Harnová

MUDr. Jana Harnová
MUDr. Jana Harnová

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Soukromá ordinace praktického lékaře, Líbeznice, JH medica s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Ucpaný nos může upozornit na další zdravotní problém
Ischemická choroba dolních končetin nemusí končit amputací
Články: Ischemická choroba dolních končetin nemusí končit amputací
Ischemickou chorobu dolních...
Sono karotid
Články: Sono karotid
Sono karotid, Doppler nebo...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Co je to hydrokéla?
Články: Co je to hydrokéla?
Hydrokéla je označení pro...
Co mi to teče z nosu? Neptej se a vyplachuj!
Články: Co mi to teče z nosu? Neptej se a vyplachuj!
Výtok z nosu může mít různý...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: