Opakovaná antibiotika

Prosím o radu.Během posledních 14 měsíců jsem prodělala 3x angínu, zánět vedl.nosních dutin a byla mi zjištěna borelioza.Nyní mám zánět zvukovodu, vše se léčí antibiotiky,tyto jsou již 8. v pořadí. Prosím, poraďte mi, co mám dělat, aby se mi ty záněty pořád neopakovaly a jestli není nějaké nebezpečí při tak častém užívání antibiotik.Děkuji.

Odpověď odborníka:

Vážená paní Markéto! Chápu, že Vás potíže velmi trápí, ale bohužel bez celkové detailní znalosti Vašeho zdravotního stavu Vám na danou otázku takto přes poradnu nemohu odpovědět. Příčin opakovaných infekcí může být celá řada. Časté užívání antibiotik s sebou samozřejmě určitá rizika přináší (vznik alergie, porucha střevní mikroflóry, vyvolání odolnosti bakteriím na antibiotika aj.), ovšem indikaci ATB léčby musí uvážit Váš lékař vždy podle konkrétních okolností a takto na dálku bez dalších informací to těžko nějak rozporovat. Doporučuji tedy obrátit se s potížemi především na Vašeho ošetřujícího lékaře. Přeji brzké uzdravení!

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: